شرایط تحصیل در انگلستان، دومین مقصد محبوب مهاجرت تحصیلی در جهان

drcomma خرداد 8, 1401 0 دیدگاه

کشور انگلستان از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان و به عنوان دومین مقصد محبوب مهاجران تحصیلی در جهان و اولین مقصد در میان کشورهای اروپایی محسوب می‌شود. این کشور دارای بیش از یک میلیون دانشجوی بین‌المللی از سرتاسر جهان است.  این کشور در رنکینگ‌های اقتصادی جهان دارای جایگاه پنجم و در میان کشورهای اروپایی در جایگاه سوم قرار دارد. متقاضیان بیشتر از کشورهای چین، هند، آمریکا، پاکستان، مصر، نیجریه و مالزی برای تحصیل در انگلستان اقدام می‌کنند. مدارس و کالج‌های تجاری از برترین و محبوب‎ترین دانشگاه‌های انگلستان برای متقاضیان بین المللی است.

شرایط تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان

دانشگاه‌های معتبر و دارای رتبه‌های برتر در رنکینگ‌های جهانی و سطح بالای کیفیت سیستم دانشگاهی این کشور موجب شده است تا متقاضیان فراوانی انگلستان را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنند. متقاضیان با دارا بودن مدرک دیپلم 12 ساله می‌توانند تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های انگلستان را شروع کنند. اما در صورت پذیرفته نشدن این مدرک متقاضی باید در دوره‌های Level A یا فاندیشن آمادگی‌های لازم را کسب کند و سپس تحصیل در دانشگاه را شروع کند.

علاوه بر این ارائه گواهی تمکن مالی کافی و حساب بانکی با دارا بودن 1500 دلار برای هر ماه اقامت در انگلستان برای اثبات توانایی تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور الزامی است. متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی برخی رشته‌ها مانند رشته‌های مهندسی و علوم تکنولوژی و علوم بیولوژی نیاز به اخذ تاییدیه ATAS از سازمان فناوری آکادمیک انگلستان The Academic Technology Approval Schema دارند.

 

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلستان

متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های انگلستان باید دارای مدرک ۱۲ ساله دیپلم دبیرستان از کشور خود و یا مدرک ۱۳ سال دیپلم از کشور انگلستان باشند. علاوه بر این دارا بودن مدرک فوق-دیپلم انگلستان در سطح یک و دو A و اسکاتلند و یا گواهی دیپلم ملی BTEC نیز الزامی است.

برخورداری از بورسیه‌های تحصیلی و کمک هزینه‌های دانشجویی شرایط تحصیل رایگان را برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان فراهم می‌کند. مقطع کارشناسی در انگلستان یک دوره تحصیلی ساده نیست و شامل 6 گروه متفاوت بر اساس نوع رشته‌های تحصیلی مانند کارشناسی رشته‌های هنری BA، کارشناس رشته‌های مهندسی BEng، کارشناس رشته‌های آموزشی BEd و کارشناس رشته‌های علمی BSc و غیره می‌باشد.

دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمرۀ ۵.۵ تا ۶ برای تحصیل در این مقطع در دانشگاه‌های انگلستان الزامی است. پرتقاضاترین و محبوب‌ترین رشته‌های مقطع کارشناسی دانشگاه‌های انگلستان رشته‌های علوم اجتماعی و روان‌شناسی، علوم کامپیوتر، حقوق، پزشکی، مهندسی، فلسفه، ریاضیات، اقتصاد و زمین‌شناسی و الهیات است.

               

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان

متقاضیان به منظور تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انگلستان باید دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه‌های انگلستان یا دانشگاه‌های معتبر و مورد تایید خارج از این کشور باشند. علاوه بر این دارا بودن مدرک دیپلم سطح دو یا سه A و اسکاتلند و یا گواهی دیپلم ملی بالاتر  از BTEC، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمرۀ ۶ تا ۶.۵ و توصیه‌نامه از اساتید مقطع قبل الزامی است.

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان در مقایسه با کشورهای دیگر کمتر و در حدود یک سال است.

امکان اخذ مجوز کار پاره-وقت دانشجویی تا ۲۰ ساعت در هفته و برخورداری از بورسیه‌های تحصیلی و کمک هزینه‌های دانشجویی و کوتاه بودن مدت زمان تحصیل از مزیت‌های تحصیل در این مقطع در انگلستان است. البته شهریه و هزینه‌های تحصیل در انگلستان در مقایسه با آمریکا در حدود 50% کمتر است.

البته متقاضیان می‌توانند در دانشگاه‌های انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد-پیوسته به مدت 4 سال تحصیل کنند که از نظر هزینه‌های تحصیلی و مدت زمان تحصیل بسیار کمتر از دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌باشد. در واقع این مقطع ترکیبی کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

 

شرایط تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان

وجود دانشگاه‌های برتر جهانی مانند دانشگاه کمبریج و آکسفورد و همچنین اشتغال به کار پس از فارغ التحصیلی و برخورداری از بورسیه‌های تحصیلی از دلایل مهم تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌های انگلستان است.

دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های انگلستان و یا دانشگاه‌های مورد تایید در خارج از این کشور، مدرک زبان آیلتس با نمرۀ 7 و توصیه نامه‌های تحصیلی از مقطع قبلی برای تحصیل در این مقطع الزامی است. ذکر این نکته ضروری است که متقاضی برای تحصیل در مقطع دکترا انگلستان نباید دارای گپ و وقفۀ تحصیلی باشد.

               

هزینه‌های تحصیل در انگلستان

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان بر اساس نوع رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. گرچه هزینه‌های تحصیل در این کشور از آمریکا کمتر است، اما هزینه‌های زندگی در این کشور برای متقاضیان ایرانی بسیار گران است.

  • هزینه‌های زندگی دانشجویی در انگلستان برای متقاضیان بین المللی بدون هزینه اجاره خانه 900 یورو در ماه و با اجاره خانه تا حدود 2.000 یورو در هر ماه
  • هزینه‌های زندگی و خورد و خوراک در شهر بزرگ لندن ماهانه بالغ بر 1.360 پوند و در شهرهای کوچک‌تر در حدود 1.040 پوند
  • هزینه تحصیل در مقطع لیسانس و کارشناسی انگلستان سالانه در حدود ۱۰.۰۰۰ پوند تا ۱۵.۰۰۰ پوند
  • هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سالانه در حدود 10.000 پوند
  • هزینه‌های تحصیل در مقطع دکترا سالانه در حدود 4.000 پوند

 

مزایای تحصیل در انگلستان

کشور انگلستان با دارا بودن ۵ دانشگاه برتر در میان ۲۰ دانشگاه برتر جهان و همچنین وجود دانشگاه آکسفورد با رتبه یک جهانی و همچنین مزایای شگفت‌انگیز دیگر در بالاترین فهرست مقاصد مهاجرت تحصیلی بسیاری از متقاضیان بین المللی قرار دارد. برخی از مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل و اقامت در انگلستان عبارت است از:

  • امکان تحصیل رایگان با برخورداری از بورسیه‌های تحصیلی
  • امکان تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان با رنکینگ‌های جهانی تک-رقمی
  • زندگی در کشوری با بالاترین استانداردهای جهانی برای زندگی
  • اعتبار و ارزش مدارک دانشگاهی دانشگاه‌های انگلستان
  • فاصلۀ جغرافیایی کم با کشور ایران
  • تنوع فرهنگی و آشنایی با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف
  • امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی
  • امکان برخورداری از بیمه و خدمات پزشکی رایگان
  • بالا بودن سطح کیفیت آموزشی و امکانات رفاهی
  • امنیت و رفاه و ثبات اقتصادی و زندگی در یک کشور ایده‌آل و از لحاظ اقتصادی قدرتمند
  • حمایت دولت انگلستان از مهاجران در سختی‌ها و بحران‌ها
  • وجود فرصت‌های شغلی مختلف و امکان یافتن کار پس از فارغ التحصیلی

تحصیل در مجارستان

تحصیل در استرالیا

تحصیل در کانادا

تحصیل در آلمان

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *