ارزیابی مدرک تحصیلی با کمک موسسه WES

drcomma اسفند 8, 1400 0 دیدگاه

WES چیست؟

موسسه خدمات آموزش جهانی  World Education Servicesیا WES به عنوان بزرگترین موسسه ارزیابی مدرک تحصیلی در آمریکا، موسسه‌ای غیرانتفاعی و جهانی است که فرآیندهای خاصی را برای ارزیابی مدرک تحصیلی متقاضیان انجام می‌دهد. این موسسه با هدف کمک به دانشجویان بین المللی، مهاجران و پناهندگان برای نیل به اهداف کاری و تحصیلی در آمریکا و کانادا راه اندازی شده است. موسسه WES در سال 1974 در شهر نیویورک و با هدف کمک به مهاجرت تحصیلی و کاری متقاضیان بین‌المللی برای مهاجرت به کشورهای آمریکا و کانادا تاسیس شده و تاکنون بیش از 3 میلیون ارزیابی و اعتبارسنجی مدارک تحصیلی را از بیش از 200 کشور جهان انجام داده است. ارزیابی مدارک تحصیلی توسط موسسه WES همانند یک پاسپورت معتبر برای تحصیل و کار در کانادا و آمریکا است. موسسه WES با تنظیم استانداردهای بین المللی برای ارزیابی اعتبارنامه‌ها و مدارک تحصیلی سازمان‌های آموزشی جهان به روند ارزیابی و تایید بین المللی مدارک متقاضیان کمک می‌کند.

 

آیا موسسه WES تنها موسسۀ ارزیابی مدرک تحصیلی است؟

این موسسه تنها موسسه ارزیابی و معادل سازی مدارک تحصیلی نیست اما از بهترین و معتبرترین موسسه‌های اعتبارسنجی مدارک تحصیلی است که در حدود 2500 موسسه آموزشی، دانشگاه، کالج، مراکز تجاری و مراکز دولتی در سرتاسر کشورهای کانادا و آمریکا آن را قبول دارند. در واقع متقاضیان برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا یا آمریکا نیازمند اخذ تاییدیه WES می‌باشند و بدون ارائه این تاییدیه مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا روند سخت و دشواری را در پیش دارد.

 

آیا موسسه WES فقط به ارزیابی مدارک تحصیلی می‌پردازد؟

موسسه WES مدارک علمی تحصیلی متقاضیان از بیش از 48000 موسسه آموزشی در 203 کشور جهان را مورد ارزیابی علمی قرار می‌دهد. ارزیابی‌های علمی این موسسه مورد تایید هزاران موسسه آموزشی و صدور مجوز کار و کارفرماها در کشور آمریکا و کانادا است. چه قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا و کانادا را داشته باشید و چه قصد کار و اشتغال و یا حتی اخذ گواهی‌نامه حرفه‌ای در این کشورها دارا بودن ارزیابی موسسه WES مُهر تاییدی بر اعتبار مدارک تحصیلی و کاری شما می‌باشد. 

 

 

کار موسسه WES چیست؟

متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا و آمریکا را دارند، باید علاوه بر مدارک تحصیلی و نامه پذیرش، تاییدیه ارزیابی مدارک تحصیلی از موسسه های مورد تایید را نیز ارائه دهند و بدین منظور باید مدارک و سوابق تحصیلی خود را به این موسسه معتبر ارسال کنند. موسسه WES مدارک متقاضی را از لحاظ اعتبار علمی ارزیابی می کند و GPA یا معدل تحصیلی را بر اساس ملاک های کشورهای آمریکا و کانادا تنظیم می کند.  

 

سیستم نمره‌دهی کشورهای مختلف

متقاضی باید مدرک تحصیلی دانشگاهی با مُهر دانشگاه و نسخه کپی خوانای مدرک تحصیلی خود را به موسسه WES ارائه دهد. سیستم نمره‌دهی در مدارس و دانشگاه‌های هر کشور با دیگر کشورها متفاوت است. مثلا در ایران سیستم نمره‌دهی از صفر تا 20 است در حالی که در برخی کشورها مانند آمریکا از صفر تا 4 و یا با حروف الفبا است. در واقع موسسه خدمات آموزش جهانی WES نمره‌ها و ارزشیابی‌های مدرک تحصیلی را معادل سازی و معدل تحصیلی را بر اساس معیارهای کشورهای آمریکا و کانادا تنظیم می کند.

 

تاییدیه WES چه ارزش و اعتباری دارد؟

در حال حاضر به دلیل اعتبار بالای بین‌المللی موسسه WES بسیاری از کشورهای جهان برای صدور پذیرش تحصیلی و یا ویزای کار و اقامت به مدارک تحصیلی و کاری ارزیابی و اعتبارسنجی شده موسسه WES استناد می کنند. در واقع یکی از مهم‌ترین مدارک اخذ ویزای تحصیلی کانادا، اخذ ویزای کار کانادا و اخذ ویزای اقامت کانادا تاییدیه ارزیابی موسسه WES است. و جالب است که یکی از پیش‌نیازهای لازم برای مهاجرت تحصیلی متقاضیان ایرانی اخذ تاییدیه‌های علمی و ارزیابی مدارک تحصیلی از موسسه معتبر WES است. موسسه خدمات آموزشی جهانی WES مدارک متقاضیان را بر اساس ملاک و معیارهای آموزشی کانادایی و یا آمریکایی ارزیابی می‌کند.  

 

مدارک لازم برای ارزیابی موسسه WES

مهم‌ترین مدارک لازم برای ارسال برای موسسه WES کپی گواهی‌نامه‌های تحصیلی و نمره آن‌ها می‌باشد. ثبت نام شامل ارسال همه مدارک مورد نیاز، ثبت اطلاعات درخواستی و پرداخت هزینه‌ها می‌باشد. مدارک لازم برای ارسال به موسسه خدمات آموزش جهانی WES عبارت است از:

  • مدارک تحصیلی معتبر با مُهر و امضای دانشگاه

مدارک رسمی مورد پذیرش موسسه خدمات آموزش جهانی WES فقط مدارک دانشگاه‌های معتبر و مستقل با مُهر و امضای دانشگاه است.

 

  • کپی گواهی پایان‌نامه و نمره آن

در صورتی که متقاضی دارای پایان‌نامه تحصیلی باشد، باید کپی آن به همراه نمره ارسال شود.

 

نحوۀ ارسال مدارک برای موسسه WES از طریق پست معمولی

متقاضی از روش‌های پست هوایی، پست الکترونیک، پست فدرال اکسپرس و پست‌های بین المللی می‌تواند مدارک لازم را برای موسسۀ WES ارسال کند. علاوه بر این دانشگاه مبدا نیز می‌تواند مدارک متقاضی را به این موسسه ارسال کند. دانشگاه باید مدارک متقاضی و ریز نمره‌های متقاضی به فارسی را در پاکت مُهر و موم شده به طور مستقیم به آدرس پستی این موسسه ارسال کند. مدارک تحصیلی متقاضی پس از ارسال، مورد ارزیابی‌های علمی قرار می‌گیرد و حدود 2 ماه بعد گزارش نهایی این ارزیابی از طریق پست معمولی برای متقاضی ارسال می‌شود. اگر متقاضی درخواست اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه کانادا یا آمریکا را داشته باشد، می‌تواند از موسسه WES درخواست کند تا گزارش نهایی ارزیابی را برای آن دانشگاه ارسال کند. متقاضی برای این درخواست باید 20 تا 30 دلار علاوه بر هزینه معمول به موسسه WES پرداخت کند.

 

نحوۀ ارسال مدارک به موسسه WES از طریق آنلاین

متقاضی می‌تواند از طریق آنلاین نیز مدارک لازم را برای موسسه WES ارسال کند. مراحل ارسال آنلاین مدارک تحصیلی به موسسه WES عبارت است از:

  • ایجاد حساب کاربری در سایت https://applications.wes.org/createaccount/ 
  • وارد کردن اطلاعات لازم و خواسته شده در این حساب کاربری
  • آپلود مدارک لازم مانند اسکن ترجمه ریزنمره‌ها، اسکن نسخه فارسی دانش‌نامه و اسکن ترجمه دانش‌نامه متقاضی (نسخۀ فارسی ریزنمره‌ها را باید دانشگاه به موسسه WES ارسال کند.)
  • کلیک بر روی گزینه “من مدارک لازم برای ارزیابی و اعتبارسنجی را بررسی کرده ام و موافقت خود با ارسال مدارک بر اساس قوانین WES را اعلام می کنم.”
  • تعیین نوع ارزیابی مدارک تحصیلی از دو روش ارزیابی دوره ای و موضوعی
  • مشخص شدن مدت زمان انجام کار به صورت خودکار از چند روز تا چند هفته
  • ثبت اسم موسسه آموزشی و یا دانشگاه و کالج مورد نظر برای اخذ پذیرش تحصیلی
  • پرداخت هزینه دوره ارزیابی با استفاده از مستر کارت یا ویزا کارت
  • ارسال یک کد 7 رقمی ارجاع Reference Number برای متقاضی
  • استفاده از این کد ارجاع برای ثبت نام در دانشگاه مورد نظر

 

امکان استفاده از اطلاعات ثبت شده در موسسه WES برای دانشگاه های دیگر

در صورتی که متقاضی به هر دلیل نتواند در دانشگاه مورد نظر ثبت نام کند و یا این که در روند اخذ پذیرش از یک دانشگاه مشکل به وجود آمد، متقاضی می‌تواند از اطلاعات ثبت شده در موسسه WES برای اخذ پذیرش از دانشگاه دیگری استفاده کند. اطلاعات ثبت شدۀ متقاضی به طور دائم در سایت موسسه WES وجود دارد و متقاضی با پرداخت هزینه می‌تواند درخواست ارسال مدارک برای دانشگاه دیگری را ارائه دهد.

 

نکات مهم در مورد کار موسسه WES

  • اگر مدارک ارسال شده متقاضی به موسسه WES ناقص باشد، روند ارزیابی و اعتبارسنجی آن‌ها با تاخیر انجام می‌شود.
  • موسسه WES در ابتدا باید مدارک متقاضی را تایید کنند و سپس روند ارزیابی و اعتبارسنجی انجام می‌شود.
  • موسسه خدمات آموزش جهانی WES به منظور تایید مدارک متقاضی و شروع فرآیند ارزیابی و اعتبارسنجی با دانشگاه متقاضی مکاتبه می‌کند تا از صحت و سقم مدارک متقاضی اطمینان حاصل کند.
  • موسسه WES پس از تایید مدارک تحصیلی متقاضی کپی تاییدیه را برای دانشگاه یا مرکز آموزشی مورد نظر متقاضی ارسال می‌کند.
  • متقاضیان برای اخذ تاییدیه و ارزیابی‌های علمی مدارک تحصیلی از موسسه خدمات آموزش جهانی WES کانادا باید کپی مدارک را ارسال کنند.
  • به دلیل عدم استرداد مدارک ارسالی به متقاضیان، نباید اصل مدارک تحصیلی ارسال شود.
  • مدارک تحصیلی باید از موسسه‌های آموزشی و دانشگاه‌های معتبر و قانونی صادر شده باشند.
  • مدارک تحصیلی باید به زبان انگلیسی رسمی ترجمه شده باشند.
  • مدارک تحصیلی باید دارای مُهر و موم و امضای دانشگاه باشند و یا به صورت دیجیتالی از طریق یک سازمان معتبر ارسال شوند.
  • اعتبار تاییدیه موسسه WES تا 5 سال است.

داوران چگونه اصالت مقاله را تعیین می‌کنند

داوران همتا چگونه به عنوان نمره می‌دهند؟

ایمراد چیست و چرا باید رعایت شود؟

شرایط ادامه تحصیل در آلمان

هوش مهم‌تر است یا امید

اطلاعات کامل درباره آزمون آلمانی OSD

ثبت اختراع و تاثیر آن در مهاجرت یا ادامه تحصیل

https://www.wes.org/?gclid=EAIaIQobChMIj_CK28fo9QIVyeF3Ch0FuQK0EAAYASAAEgJbv_D_BwE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *